EN
EN

ZAZA TIMBER Engineering tiltu projekti 2021. gadā

09.02.2022.

2021. gadā ZAZA TIMBER Engineering strādāja arī pie trīs tiltu projektiem. Divi no tiem ir gājēju, viens – autotransporta tilts. Visu trīs tiltu nesošās konstrukcijas projektētas no līmētās koksnes (glulam).

Tiltu projekti mums patīk ar to, ka esam tajos iekšā no A līdz Z: izstrādājam dizainu, projektējam, sekojam līdzi būvniecībai un nodrošinām autoruzraudzību. Pateicoties mūsu ikdienas sadarbībai ar līmētā koka konstrukciju ražotāju spējam būvniekam palīdzēt arī ar tiltam vajadzīgajām koka konstrukcijām.

Iepriekšējos gados mūsu inženieri projektēja tiltu pāri Piķurgas upei, kā arī divus vairāku tiltiņu un ūdensteču šķērsošanas konstrukciju kompleksus – Langervaldes mežā Jelgavā un Latvijas austrumu robežas zonā.

Mūsu 2021. gada projekti.

 

Tilts pāri Lilastes upei pie ietekas jūrā

ZAZA TIMBER Engineering project - glulam bridge across Lilaste river

Tilts uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 2021. gadā.

Tilts atrodas pie Lilastes upes ietekas jūrā un ļauj ērti šķērsot Lilastes upi jebkurā gadalaikā. Tilts nodrošina pārgājienu maršruta “Jūrtaka” dalībnieku un citu aktīvās atpūtas cienītāju pārvietošanos gar jūras krastu virzienā uz un no Saulkrastiem.

  • Kopējais tilta garums: 27.2 m (3 laidumi, katrs laidums 9 m).
  • Tilta platums: 1.45 m, ejamās daļas platums 1.2 m.
  • Nesošā konstrukcija veidota no četrām līmētas koksnes (GL24h) garensijām ar šķērsgriezuma izmēru 160 mm x 385 mm.
  • Visas koka konstrukcijas rūpnieciski impregnētas zem spiediena NP5 klasei.
  • Izmantotā krāsa: Koppers Protim eļļa kokam pelēkā tonī.
  • Pasūtītājs: Carnikavas novads.
  • Būvnieks: SIA “Ceļinieks 2010”.
  • Projektētājs un autoruzraugs: ZAZA TIMBER Engineering SIA.

 

Tilts pār Briedes upei Zilākalna pagastā, Valmieras novadā

ZAZA TIMBER Engineering project visualisation. Glulam bridge across Briede River in Latvia.

Šo gājēju un velosipēdistu tiltu paredzēts izbūvēt uz “Zaļā dzelzceļa” Zilākalna pagastā, Valmieras novadā (agrāk Kocēnu novadā) pāri Briedes upei.

2021. gadā izstrādāts tilta projekts. Būvniecība paredzēta 2022. gadā.

  • Tilta kopējais garums 24.65 m ar 6 m, 12.87 m un 5.78 m laidumiem. Tilta ietves brīvtelpas platums 1.6 m.
  • Tilts projektēts no līmētas koksnes sijām, kurām paredzēts veikt dubulto impregnēšanu.
  • Tilta margas un klāju veido augstspiedienā impregnēts ēvelēts kokmateriāls, papildus apstrādāts ar eļļu kokam.
  • Tilta balstiem paredzēts izmantot atjaunotus esošos vecā šaursliežu dzelzceļa balstus.
  • Pasūtītājs: Valmieras novads.
  • Projektētājs un autoruzraugs: ZAZA TIMBER Engineering SIA.

 

Tilts pāri Vircavas upei Jelgavas novadā

ZAZA TIMBER Engineering project visualisation. Glulam bridge across Vircava river in Latvia.

Tilta vizualizācija.

 

2021. gadā izstrādāts tilta projekts un uzsākta tilta būvniecība, izveidojot betona balstus.

Projekta nosaukums: “Vircavas upes tilts ceļā Šalkas-Upmaļi-Vircava pārbūve”. Tilta pārbūvē pilnībā demontēts līdzšinējais autotransporta tilts un izbūvēts jaunu tilts.

  • Tilta laidums ir 16.00 m, paredzot tiltu bez starpbalstiem, lai uzlabotu upes caurplūdi, kā arī mazinātu ledus sastrēgumu un upes sanesumu veidošanos.
  • Tilta konstrukcijas kopējais garums ir 23.40 m, platums 7.90 m. Brauktuves platums: 6.5 m, brauktuves segums – asfaltbetona.
  • Nesošo konstrukciju veido plātne no 61 līmētās koksnes sijām (katras sijas platums – 115 mm, augstums – no 880 līdz 964 mm), kas tilta šķērsvirzienā saspriegotas ar spriegojošām trosēm.
  • Plātnes sijām paredzēts veikt divkāršu augstspiediena impregnāciju.
  • Plātnes konstrukcijas sānus paredzēts pasargāt no nokrišņiem ar spundētu dēļ apšuvumu.
  • Krasta balsts veidots no monolītā dzelzsbetona ar 4 CFA tipa urbpāļiem ar diametru 880 mm un garumu 9 m labajā krastā un 11 m kreisajā krastā.
  • Pasūtītājs: Jelgavas novads.
  • Būvnieks: SIA “RĪGAS TILTI”.
  • Projektētājs un autoruzraugs: ZAZA TIMBER Engineering SIA.