EN
EN

Studentu viesnīca Linšēpingā, Zviedrijā

  • Vieta
    Linšēpinga, Zviedrija
  • Būvniecības gads
    2022-2023
  • Dimensijas
    7 stāvi. Garums 55.1 m, platums: 20.7 m, augstums: 24.2 m. Platība: 4640 m2.
  • Arhitekts
    SPRIDD
  • Būvnieks
    Lindstams Bygg; koka konstrukciju montāža: Northcon
  • Projektētājs
    Structor; koka konstrukciju projektēšana: ZAZA TIMBER

ZAZA TIMBER Engineering lomas šajā projektā bija:
- Būvkonstrukciju daļas izstrāde;
- Detalizācijas izstrāde;
- Rūpnīcas un montāžas rasējumu izstrāde.

Ēku apjoms tiek veidots kā viena ēka, kas veidota no 3 neatkarīgiem korpusiem – to nesošās būvkonstrukcijas savstarpēji tiek saistītas tikai pamatu līmenī.

Nesošās konstrukcijas galvenokārt tiek veidotas no CLT paneļiem – gan sienas, gan pārsegumi. Atsevišķas sienas 1. stāva līmenī tiek aizstātas ar tērauda siju un kolonnām, uz kuras balstās augstāk esošās sienas. Ēkā projektētas arī līmētās koksnes sijas un kolonnas, lai uzlabotu lietotāju komfortu, samazinot vibrācijas, ko rada ēkas lietotāji. Jumta stāvs tiek veidots kā atvērta telpa no līmētās koksnes sijām un kolonnām. Stabilitāti ēkai nodrošina CLT sienas, kā arī lifta šahtas un kāpņu telpas kodoli, kas arī veidoti no CLT.

Balkona nesošās konstrukcijās ir izmantoti CLT pārseguma paneļi, kas balstās uz tērauda sijām. Tērauda sijas tiek balstītas uz CLT pārseguma paneļiem. Lai mazinātu tērauda siju aukstumtiltu, tiek izmantoti speciāli savienotājlīdzekļi. Tāpat aukstumtiltu mazināšanai starp nesošajām konstrukcijām izmantots putustikls.

Projektēšanas ietvaros tika veidoti aprēķina modeļi dažādām būvniecības stadijām, jo vēja slodze būvniecības laikā, kad ir uzbūvēts tikai viens korpuss, uz atsevišķām sienām radīja lielākas piepūles kā kopējā apjoma aprēķinā.

Tāpat tika veidoti papildus aprēķina modeļi, lai simulētu transportlīdzekļu iespējamo trieciena ietekmi no blakus esošās ielas – pārbaudot ēkas stiprību un noturību, izņemot ārā atsevišķas sienas un kolonnas.

Koordinējām arī inženierkomunikāciju savietojamību ar būvkonstrukciju modeli BIM vidē – tā kā telpas ir nelielas un pielaides ir ļoti mazas saistībā ar vides pieejamības prasībām, bija izaicinājums savietot inženierkomunikācijas un konstrukciju savienotājlīdzekļus, lai nerastos kolīzijas.