EN
EN

Elektroauto uzlādes stacija Frederiksbergā, Kopenhāgenā

Būves arhitekti ir COBE (Dānija). Arhitektūras koncepts, dizains un materiālu izvēle atspoguļo “zaļo” domāšanu”, paredzot izmantot atjaunojamos resursus un orientējoties uz materiālu ilgtspējīgu izmantošanu.

  • Vieta
    Frederiksberga, Kopenhāgena (Dānija)
  • Būvniecības gads
    2021
  • Dimensijas
    Augstums: 5 m; platums/garums: 14 x 7 m
  • Pasūtītājs
    Clever A/S (Dānija)
  • Arhitekts
    Cobe (Dānija)
  • Projektētājs
    ABC Rådgivende Ingeniører (iepriekš: AB Clausen) (Dānija)

ZAZA TIMBER Engineering konsultēja būves inženierus Dānijā ABC Rådgivende Ingeniører (AB Clausen) par mezglu risinājumiem, izstrādāja būvkonstrukciju detalizāciju, kā arī veica jumta paneļu un to stiprinājumu projektēšanu.

Būtiskākie papildinājumi sākotnējam projektam:

- Lai droši nostiprinātu salīdzinoši šaurās sijas (120 mm) stiepto zonu, tika realizēts risinājums ar augstas stiprības pilnās vītnes kokskrūvēm 45 grādos, kas savieno tērauda detaļu ar līmētās koksnes konsolsiju.

- Tika mainīts konsolsiju šķiedras virziens (lai būtu paralēli sijas augšējai pusei, kas ir stiepta, nevis apakšējai), lai nebūtu nepārtraukta šķiedra stieptajā zonā. Šī pieeja uzlabo būves nestspēju un palielina drošību.

- Tika uzlaboti arī citi mezglu risinājumi, izmantojot modernākus slēptā tipa savienojumus.

- Centrālajai kolonnai izvēlējāmies izmantot speciāla sastāva tēraudu, kas ļauj uzklāt līdz 200 mikronus biezu cinka kārtu, lai uzlabotu tērauda ilgizturību.

- Atsevišķām detaļām, kas vairāk pakļautas laikapstākļu ietekmei, tika paredzēts izmantot acetilēta koksni Accoya.

No ražošanas aspekta šis mums bija vienkāršs projekts. Līmētās koksnes konstrukciju kopējais apjoms: 6,88 m3. Kolonnām izgatavotas konstrukcijas ar stiprības klasi GL24h, sijām - ar stiprības klasi GL30h.

Zāģējumi, urbumi un frēzējumi veikti rūpnīcā.

Līmētās koksnes konstrukcijas (sijas un kolonnas) ražojām no FSC sertificētas egles koksnes.

ZAZA TIMBER Construction komanda būves koka konstrukciju montāžu Dānijā veica 6 dienās. Daļu konstrukciju montāžas paveicām ZAZA TIMBER ražotnes teritorijā pirms būvniecības - veicām jumta paneļu izzāģēšanu un sastiprināšanu. Tas deva iespēju būvniecību veikt īsā termiņā un ar minimālu ietekmi uz vidi.

Tā kā šajā uzlādes stacijā enerģija ir “zaļa”, arī arhitektūra, materiāli un koncepts ir “zaļš” un prasīgs attiecībā uz ilgtspējību, materiālu izvēli, ražošanas un būvniecības risinājumiem. Projekta arhitekti ir Dānijas arhitektu birojs COBE. Stacija ražota un būvēta tā, lai to būtu iespējams viegli demontēt un materiālus izmantot atkārtoti (recycling) vai pielietot citur (upcycling).

Ilgtspējīgu materiālu izmantošanas koncepts šajā projektā paredz būves galvenās konstrukcijas veidot no koksnes - gan līmētās egles koksnes, gan Accoya, gan saplākšņa. Būves jumtu klāj augi – tas veidots kā ekstensīvais zaļais seduma (laimiņa) jumts, un tam vajadzīga minimāla kopšana.

Materiālu lietderīgas izmantošanas un dizaina apsvērumi noteica, ka būvē tiek integrētas arī divas tērauda kolonnas.

Lai pareizi un vienmērīgi noslogotu skrūves, ir būtiski, ka skrūves tiek pievilktas ar konstantu griezes momentu, kas nepārsniedz skrūves stiprību. Tāpēc tika izmantota speciāla skrūvjmašīna, kas griezes momentu kontrolē ar datora palīdzību.

Koka konstrukcijas ir apstrādātas, lai nodrošinātu to ilgmūžību, aizsargātu no laika apstākļu iedarbības un paildzinātu koka izturību, kavētu pelējuma/aļģu veidošanos uz virsmas un vienlaikus vizuāli saglabātu koksnes faktūru un dabīgo toni. Apstrādei izmantojām bezkrāsaino Flugger gruntseļļu 01 Wood Tex Oil Primer, kurai virsū klājām Flugger krāsu 03 Wood Tex Transparent. Krāsa uz materiāla tika uzklāta ar rullīti.

Daļa būvelementu tika piegādāta pa tiešo uz objektu, tādejādi atvieglojot loģistiku un samazinot transporta negatīvo ietekmi uz vidi.