EN
EN

Elektroauto uzlādes stacija Orhusā, Dānijā

Būvi pasūtīja Dānijas elektroauto uzlādes un mobilitātes risinājumu kompānija CLEVER. Tās arhitekti ir Dānijas arhitektu birojs COBE. Projekts realizēts Covid-19 pandēmijas laikā.

  • Vieta
    Orhusas osta, Orhusa (Dānija)
  • Būvniecības gads
    2020
  • Dimensijas
    Augstums: 4.6 m; platums/garums: 5.5 x 5.5 m
  • Pasūtītājs
    Clever A/S (Dānija)
  • Arhitekts
    Cobe (Dānija)
  • Projektētājs
    ABC Rådgivende Ingeniører (iepriekš: AB Clausen) (Dānija)

zaļais jumts

Būves jumtu klāj augi – tas veidots kā ekstensīvais zaļais seduma (laimiņa) jumts, un tam vajadzīga minimāla kopšana.

Prototipa izgatavošana

Pirms būvniecības Dānijā mēs ražojām un uzbūvējām stacijas prototipu oriģinālajā mērogā mūsu uzņēmuma teritorijā blakus mūsu birojam.

ZAZA TIMBER Engineering (Rodentia) konsultēja būves inženierus Dānijā ABC Rådgivende Ingeniører (iepriekš: AB Clausen) par mezglu risinājumiem palielinātām sniega slodzēm un izstrādāja būvkonstrukciju detalizāciju, kā arī veica jumta paneļu un to stiprinājumu projektēšanu.

Būtiskākie uzlabojumi:

- No sniega slodzes konsolsijās rodas ievērojams lieces moments, tāpēc, lai droši nostiprinātu salīdzinoši šaurās sijas (115 mm) stiepto zonu, tika realizēts risinājums ar augstas stiprības pilnās vītnes kokskrūvēm 45 grādos, kas savieno tērauda detaļu ar līmētās koksnes konsolsiju.

- Tika mainīts konsolsiju šķiedras virziens (lai būtu paralēli sijas augšējai pusei, kas ir stiepta, nevis apakšējai), lai nebūtu nepārtraukta šķiedra stieptajā zonā. Šī pieeja uzlabo būves nestspēju un palielina drošību.

- Tika uzlaboti arī citi mezglu risinājumi, izmantojot modernākus slēptā tipa savienojumus.

- Centrālajai kolonnai izvēlējāmies izmantot speciāla sastāva tēraudu, kas ļauj uzklāt līdz 200 mikronus biezu cinka kārtu, lai uzlabotu tērauda ilgizturību, jo būve atrodas jūras krastā.

Tāpat atsevišķām detaļām, kas vairāk pakļautas laikapstākļu ietekmei, tiek izmantota acetilēta koksne Accoya.

No ražošanas aspekta šis mums bija vienkāršs projekts. Konstrukciju kopējais apjoms: 3.4 m3. Kolonnām izgatavotas konstrukcijas ar stiprības klasi GL24h, sijām - ar stiprības klasi GL30h.

Zāģējumi, urbumi un frēzējumi veikti rūpnīcā.

Līmētās koksnes konstrukcijas (sijas un kolonnas) ražojām no FSC sertificētas egles koksnes.

Arī virsmas apstrādi veicām jau rūpnīcā. Apstrādes galvenie uzdevumi bija nodrošināt konstrukciju aizsardzību pret UV starojumu, mitrumu, pelējuma sēnītēm. Apstrādei tika izvēlēts ADLER Pullex Silverwood impregnants.

ZAZA TIMBER Construction (iepriekš: Igate Būve) šis bija pirmais būvobjekts citā valstī. Būvniecība notika COVID-19 pandēmijas laikā. Tas prasīja rūpīgāku plānošanu un dažādus rezerves scenārijus.

Būvniecība objektā ilga 6 dienas.

Pirms būvniecības mēs izgatavojām un uzbūvējām stacijas prototipu oriģinālajā mērogā mūsu uzņēmuma teritorijā blakus birojam.

Daļu konstrukciju montāžas paveicām rūpnīcā (paneļu izzāģēšana, sastiprināšana).

Lai pareizi un vienmērīgi noslogotu skrūves, ir būtiski, ka skrūves tiek pievilktas ar konstantu griezes momentu, kas nepārsniedz skrūves stiprību. Tāpēc tika izmantota speciāla skrūvjmašīna, kas griezes momentu kontrolē ar datora palīdzību.

Tā kā šajā uzlādes stacijā enerģija ir “zaļa”, arī arhitektūra, materiāli un koncepts ir “zaļš” un prasīgs attiecībā uz ilgtspējību, materiālu izvēli, ražošanas un būvniecības risinājumiem. Projekta arhitekti ir Dānijas arhitektu birojs COBE. Stacija ražota un būvēta tā, lai to būtu iespējams viegli demontēt un materiālus izmantot atkārtoti (recycling) vai pielietot citur (upcycling).

Ilgtspējīgu materiālu izmantošanas koncepts šajā projektā paredz būves galvenās konstrukcijas veidot no koksnes - gan līmētās priedes koksnes, gan Accoya, gan saplākšņa. Būves jumtu klāj augi – tas veidots kā ekstensīvais zaļais seduma (laimiņa) jumts, un tam vajadzīga minimāla kopšana.

Materiālu lietderīgas izmantošanas un dizaina apsvērumi noteica, ka būvē tiek integrēta arī tērauda konstrukcija.

Koka konstrukcijas ir apstrādātas tādā veidā, lai nodrošinātu to ilgmūžību, bet vienlaikus vizuāli saglabātu koksnes faktūru.

Daļa būvelementu tika piegādāta pa tiešo uz objektu, tādejādi atvieglojot loģistiku un samazinot transporta negatīvo ietekmi uz vidi.